Bonnier Publications – Make Denmark Smart Again – DOCMA 

DATO: November 2017

UDFORDRING

SoBonnier lancerede i efteråret 2017 en ny streamingtjeneste, der udelukkende består af dokumentarer for de vidensbegærlige. Formålet med kampagnen var at skabe kendskab til tjenesten, sikre sign-ups inden den endelige lancering og gøre dette på tværs af Danmark, Norge, Sverige og Finland.

LØSNING

Mindshare hjalp Bonnier med at udvikle brandplatformen, ”Viden, der kan ses”, samt al kommunikation og go-to-market strategi. En af elementerne i strategien var DOCMA testen. Et website designet til at skabe leads, awareness og data på, hvem der kunne være potentielle kunder til DOCMAi fremtiden. På websitet blev du bedt om at svare på spørgsmål inden for videnskab, natur og historie. Spørgsmål som ikke kunne besvares af hvem som helst. Hvis du fik 8 ud af 10 rigtige, ville du blive kategoriseret som potentiel DOCMA kunde og derfor få DOCMA gratis i 3 måneder.

RESULTAT

Antallet af estimerede sign-ups blev tredoblet på de første 14 dage. Testen blev taget mere end 22.000 gange, og 80% gennemførte testen. Testen engagerede brugerne men konverterede også, og 16% af alle der tog testen endte med at skrive sig op til DOCMA.

Er du nysgerrig på at høre mere? Eller har du spørgsmål? Så er du meget velkommen til, at henvende dig til vores Mindshare team!

ADRESSE
Mindshare

Mindshare, Lighthouse

Holmbladsgade 133

2300 København S

Denmark

Telefon

+45 70 22 75 25

E-mail

Henrik Kraglund, Chief Client Officer

henrik.kraglund@mindshareworld.com

COPYRIGHT

 

 

Pin It on Pinterest

Del denne case