Bonnier Publications
Make Denmark Smart again – DOCMA
DATO: November 2017
UDFORDRING
SoBonnier lancerede i efteråret 2017 en ny streaming tjeneste, der udelukkende består af dokumentarer for de vidensbegærlige. Formålet med kampagnen var at skabe kendskab til tjenesten, sikre sign-ups inden den endelige lancering, og gøre dette på tværs af Danmark, Norge, Sverige og Finland.
LØSNING
Mindshare hjalp Bonnier med at udvikle brandplatformen ”Viden, der kan ses”, samt al kommunikation og go-to-market strategi. En af elementerne i strategien var DOCMA testen. Et website designet til, at skabe leads, awareness og data på hvem der kunne være potentielle kunder til DOCMAi fremtiden. På websitet blev du bedt om, at svare på spørgsmål inden for videnskab, natur og historie. Spørgsmål som ikke kunne besvares af hvem som helst. Hvis du fik 8 ud af 10 rigtige, ville du blive kategoriseret som potentiel DOCMA kunde, og derfor få DOCMA gratis i 3 måneder.
RESULTAT
Antallet af estimerede sign-ups blev tredoblet på de første 14 dage. Testen blev taget mere end 22.000 gange, og 80% gennemførte testen. Testen engagerede brugerne, men konverterede også 16% af alle, der tog testen endte med at skrive sig op til DOCMA.