Select Page

Dyrenes Beskyttelse

Burgris – Nej tak!

DATO: August 2017

Shortlisted

Creative Circle Award (CCA): Advertising/Illustration

Danish Digital Award (DDA): Purpose & Impact & PR

PR – tigeren: Bedste PR-indsats for organisationen

Awards

Creative Circle Award (CCA): Sølv i kategorien Advertising – “Illustration”

 

UDFORDRING

Danske grise i den konventionelle industri lever under dårlige forhold med rutinemæssig halekupering og kastrering uden bedøvelse. Da 90% af de danske grise eksporteres til udlandet, bestod udfordringen i at skabe en folkebevægelse mod forholdene for herigennem at lægge pres på politikerne for en lovmæssig ændring.

LØSNING

Gennem en rebranding af den konventionelle gris til burgris blev der sat billeder på grisens dårlige levevilkår. Kampagnen kombinerede flere medier som outdoors, social-videoer og et online kampagnesite – og blev styret af en effektiv PR- og kommunikationsindsats fra både Mindshare og Dyrenes Beskyttelses side, der sikrede solid dækning.

RESULTAT

Over 32.000 underskrifter blev indsamlet i løbet af den første måned. #burgris blev benyttet over 500 gange, mens kampagnen fik mere end 10.000 Facebook reaktioner – og en samlet medie reach på over 20 mio. Den 25. august blev Fødevareministeren indkaldt til samråd med direkte henvisning til kampagnen.

Er du nysgerrig på at høre mere? Eller har du spørgsmål? Så er du meget velkommen til, at henvende dig til vores Mindshare team!

ADRESSE

Kristen Bernikows Gade 1, 3. sal
1105 København K
Danmark
copenhagen@mindshareworld.com

Pin It on Pinterest

Del denne case