Effektiv kampagneindsats fik

Fødevareministeren kaldt til samråd

DATO: August 2017

SHORTLISTED:

PR Tigeren 2017

Bedste PR-indsats for organisationen

DDA 2018

Purpose & impact

DDA 2018

PR

AWARDS:

CCA 2018

Illustration, sølv

CCA 2019

Outdoor, sølv

UDFORDRING

Danske grise i den konventionelle industri lever under dårlige forhold med rutinemæssig halekupering og kastrering uden bedøvelse. Da 90% af de danske grise eksporteres til udlandet, bestod udfordringen i at skabe en folkebevægelse mod forholdene for herigennem at lægge pres på politikerne for en lovmæssig ændring.

LØSNING

Gennem en rebranding af den konventionelle gris til burgris blev der sat billeder på grisens dårlige levevilkår. Kampagnen kombinerede flere medier som outdoors, social-videoer og et online kampagnesite – og blev styret af en effektiv PR- og kommunikationsindsats fra både Mindshare og Dyrenes Beskyttelses side, der sikrede solid dækning.

RESULTAT

Over 32.000 underskrifter blev indsamlet i løbet af den første måned. Hastagget #burgris blev benyttet over 500 gange, mens kampagnen fik mere end 10.000 Facebook reaktioner og en samlet medie reach på over 20 mio. Den 25. august blev Fødevareministeren indkaldt til samråd med direkte henvisning til kampagnen.

Er du nysgerrig på at høre mere? Eller har du spørgsmål? Så er du meget velkommen til, at henvende dig til vores Mindshare team!

ADRESSE
Mindshare

Mindshare, Lighthouse

Holmbladsgade 133

2300 København S

Denmark

Telefon

+45 70 22 75 25

E-mail

Henrik Kraglund, Chief Client Officer

henrik.kraglund@mindshareworld.com

COPYRIGHT

 

 

Pin It on Pinterest

Del denne case