Forsikringsskade

DATO: 2018

UDFORDRING

Mange kunder ved ikke, om deres bil bliver repareret autoriseret ved en forsikringsskade. Samtidig er der ikke mange oplysninger omkring konsekvenserne for bilens garanti eller sikkerhed ved behandling med uautoriserede dele, for på overfladen er der ingen forskel. Et værksted er vel et værksted?

Denne manglende oplysning om forsikringsvilkår ville vi sammen med Ford sætte på dagsordenen og adressere fordommen omkring værksteder.

LØSNING

Vi udarbejdede en række korte film, der alle viste hverdagssituationer med ting, som du ikke kan vælge – fx din overbo, eller hvornår dit barn laver en scene. Overfor dette blev vist én ting, som vi godt kan vælge: Forsikringsselskab og reservedele. Dette skulle skabe opmærksomhed om, at bilejere har indflydelse på, hvilke reservedele bilen bliver repareret med.

Via de korte film kunne vi med humor, blikfang og genkendelige hverdagssituationer sikre interessen for forsikringsvalget på sociale medier. Samtidig igangsatte vi en effektiv PR-indsats, der satte fokus på danskernes manglende viden om skadesreparation samt forsikringsselskaberne uigennemsigtige vilkår på området. Dertil kommunikerede vi historien til kunderne via nyhedsbreve med henvisning til gode råd og handlingsanvisninger på Ford.dk.

RESULTAT

Ved at integrere videoindhold på sociale medier med PR og CRM formåede vi at skabe stor opmærksomhed og debat om brugen af uoriginale og brugte reservedele. På de sociale medier genererede vi over 3.500 besøg til Fords hjemmeside, hvilket gav en CTR på imponerende 8%. Dette understreger interessen for emnet, mens de mange besøgende var med til at sikre brugbare data til en senere retargeting indsats. PR-indsatsen støttede op om indholdet på de sociale medier og sikrede omtale i store danske medier som Ekstra Bladet og Søndagsavisen. Samtidig var indsatsen med til at skabe en ophedet debat i branchemedier som Bilmagasinet og Motormagasinet, hvor Ford med debatindlæg gik ind og diskuterede forsikringsselskabernes brug af alternative dele. Kampagnen viser generelt, hvordan Ford gik forrest i kampen om et vigtigt budskab og fik engageret både målgruppen og resten af branchen.

Er du nysgerrig på at høre mere? Eller har du spørgsmål? Så er du meget velkommen til, at henvende dig til vores Mindshare team!

ADRESSE
Mindshare

Mindshare, Lighthouse

Holmbladsgade 133

2300 København S

Denmark

Telefon

+45 70 22 75 25

E-mail

Henrik Kraglund, Chief Client Officer

henrik.kraglund@mindshareworld.com

COPYRIGHT

 

 

Pin It on Pinterest

Del denne case