Ford Motorcraft
Bilsensitiv
DATO: Maj 2017
UDFORDRING
Fords autoriserede bilværksteder, Motorcraft, blev anset som værende dyrere end uautoriserede bilværksteder. Vi skulle derfor skabe opmærksomhed omkring Motorcraft og introducere prismatch. Det gjorde vi ved at lancere sygdommen, bilsensitivitet.
LØSNING
Bilsensitivitet blev oprettet på Wikipedia, og PR aktiviteter kickstartede artikler om bilsensitive danskere. Det blev støttet op med memes samt filmen om Paul, der lider af bilsensitivitet. Det blev efterfulgt af tre radiospots og et helt program om tilstanden. Endelig lancerede vi symptomreducerende produkter, som kunne hentes i Ford butikker.
RESULTAT
Flere danskere kunne genkende fænomenet bilsensitivitet. Kampagnen genererede over 14.000.000 media impressions og blev et trending tema på Twitter i Danmark. Kendskabet til Motorcraft steg med 200% og Pricematch med 142%. Kampagnen blev nævnt på sider som la Réclame, Best Ads, Media marketing og Tech2.
Er du nysgerrig på at høre mere? Eller har du spørgsmål? Så er du meget velkommen til, at henvende dig til vores Mindshare team!
ADRESSE
Mindshare Øst:
Hovedkontor
Mindshare, Lighthouse
Holmbladsgade 133
2300 København S
Denmark
Telefon
+45 70227525
nino.cardell@mindshareworld.com
CEO - Interim
ADRESSE
Mindshare Vest:
Mindshare, Europahuset
Europaplads 2, 3. sal,
8000 Aarhus
Denmark
Telefon
+45 41705120
anders.christiansen@mindshareworld.com
Business Partner/Head of Mindshare Vest
FØLG OS
COPYRIGHT