Ford Motorcraft

Bilsensitiv

DATO: Maj 2017

UDFORDRING

Fords autoriserede bilværksteder, Motorcraft, blev anset som værende dyrere end uautoriserede bilværksteder. Vi skulle derfor skabe opmærksomhed omkring Motorcraft og introducere prismatch. Det gjorde vi ved at lancere sygdommen, bilsensitivitet.

LØSNING

Bilsensitivitet blev oprettet på Wikipedia, og PR aktiviteter kickstartede artikler om bilsensitive danskere. Det blev støttet op med memes samt filmen om Paul, der lider af bilsensitivitet. Det blev efterfulgt af tre radiospots og et helt program om tilstanden. Endelig lancerede vi symptomreducerende produkter, som kunne hentes i Ford butikker.

RESULTAT

Flere danskere kunne genkende fænomenet bilsensitivitet. Kampagnen genererede over 14.000.000 media impressions og blev et trending tema på Twitter i Danmark. Kendskabet til Motorcraft steg med 200% og Pricematch med 142%. Kampagnen blev nævnt på sider som la Réclame, Best Ads, Media marketing og Tech2.

Er du nysgerrig på at høre mere? Eller har du spørgsmål? Så er du meget velkommen til, at henvende dig til vores Mindshare team!

ADRESSE
Mindshare

Mindshare, Lighthouse

Holmbladsgade 133

2300 København S

Denmark

Telefon

+45 70 22 75 25

E-mail

Henrik Kraglund, Chief Client Officer

henrik.kraglund@mindshareworld.com

COPYRIGHT

 

 

Pin It on Pinterest

Del denne case