Videokampagne øgede markant interesse for nye, trådløse høretelefoner 

DATO: 2018

UDFORDRING

Libratone skulle lancere sine nye, trådløse høretelefoner Track+ overfor en urban, yngre målgruppe i Tyskland (Berlin, Hamborg, Køln, Frankfurt og München) og England (London og Birmingham). Hvordan kan vi bedst ramme denne målgruppe og fortælle dem om de mange fordele, som Track+ kan tilbyde dem? Og hvordan kan vi optimere budgettet, når vi taler så store markeder?

LØSNING

Libratone udarbejdede 11 korte film i samarbejde med Raffinaderiet i såvel højformat som tværformat, der hver fortalte om en unik feature ved Track+. Filmene blev prioriteret, og tillige i forhold til målgrupper, hvor en urban travel målgruppe blev eksponeret for noise cancelling og sleep mode budskaber, mens en urban fitness målgruppe blev eksponeret for sweat proof og tangle free budskaber. For alle målgrupper blev der udarbejdet sequencing, så man efter eksponering af den første film blev eksponeret for den næste i rækken – i alt fire film med fire features. 

Ved at integrere alle data fra såvel YouTube, Instagram Stories, Instagram og Facebook og kombinere dem med målgruppe, video og by i et samlet dashboard kunne vi adaptivt tilpasse kampagnen undervejs.

Ved en Mindshare Loop session med kunden blev alle resultater vist i vores Loop lokale med otte interaktive skærme godt en uge inde i kampagneforløbet. Her blev kampagnen vurderet, og ud fra filmenes cVTR100% blev der truffet en beslutning om re-allokering af budgettet i forhold til såvel medievalg som målgruppe og film.

RESULTAT

Over kampagneperioden på fire uger afviklede vi 63 mio. impressions og opnåede næsten 24 mio. gennemspillede videovisninger (VTR100%). Ved at optimere undervejs formåede vi at optimere kampagnen med over 20% i forhold til, hvis vi havde fastholdt den initiale plan.

Er du nysgerrig på at høre mere? Eller har du spørgsmål? Så er du meget velkommen til, at henvende dig til vores Mindshare team!

ADRESSE
Mindshare

Mindshare, Lighthouse

Holmbladsgade 133

2300 København S

Denmark

Telefon

+45 70 22 75 25

E-mail

Henrik Kraglund, Chief Client Officer

henrik.kraglund@mindshareworld.com

COPYRIGHT

 

 

Pin It on Pinterest

Del denne case