Landal GreenParks

Algoritme med bundlinjeeffekt

DATO: 2019

UDFORDRING

Udfordringen var at bruge digitale medier til at sikre Landal GreenParks optimal husbelægning på tværs af virksomhedens fem jyske ferieparker. Kompleksiteten er meget høj, da de enkelte huse henvender sig til forskellige målgrupper på forskellige tidspunkter af året, ligesom der er stor værdiforskel på et salg og vidt forskellige bookingmønstre henover året.

LØSNING

Mindshare dykkede ned i al Landal GreenParks’ data for at fastslå det overordnede potentiale henover året. Herfra dykkede vi ned i de enkelte uge- og timepotentialer for at udvikle en algoritme til at justere vores programmatiske bud på bannerkøb. For at granulere vores indkøb og tage højde for de elementer der blev identificeret som havende indflydelse på salget, blev der tilføjet en del andre variable til algoritmen. Således justerer algoritmen også buddet ift. den geografiske placering, hvor stor sandsynligheden er for at være in screen og frekvensen for den enkelte potentielle budskabsmodtager.

Vi er lykkedes med at etablere en direkte forbindelse fra Landal GreenParks bookingsystem. Dette muliggør, at vi altid har overblik over, hvor mange af de enkelte hustyper som er ledige på de enkelte parker og hvornår. Sammenholdt med viden om hvilke målgruppesegmenter de enkelte hustyper henvender sig til hvornår og den relative salgsværdi, har vi gjort det muligt at optimere på det reelle belægningsværdipotentiale.

RESULTAT

Gennem salgsmodellering kan vi se, at det programmatiske indkøb står for 43% af alle medieskabte salg på trods af, at kun 26% af mediebudgettet er allokeret til denne kanal. På bundlinjen har vi skabt en merprofit på ikke mindre end 9.500.000 kr. over 12 måneder for Landal GreenParks.

Er du nysgerrig på at høre mere? Eller har du spørgsmål? Så er du meget velkommen til, at henvende dig til vores Mindshare team!

Pin It on Pinterest

Del denne case