GreenParks
DATO: 2020
SHORTLISTED
Rambuk 2020
Kampagneprisen
Rambuk 2020
Mediestrategiprisen
Rambuk 2020
NENT Effekt Prisen
AWARDS
Global Case Study Battle 2020
GroupM
UDFORDRING
Landal Greenparks, der driver fem ferieparker i Jylland, oplever høj efterspørgsel i ferieperioder og i weekender. Det er dog en udfordring at fylde parkerne i lavsæsonperioder.
Fokus var derfor at øge salget i lavsæsonperioder, især på hverdage.
LØSNING
Vi gjorde brug af de fleste af vores integrerede kompetencer. Først skabte vi overblik over belægningsgraden gennem et dashboard for at kunne styre vores medietryk.
Herefter kortlagde vi boligernes relative salgsværdi og analyserede, hvilke Milestone-segmenter der er mest relevante for husene for at kunne finde de rigtige mennesker og budskaber. Vi fokuserede vores medieindkøb ud fra det geografiske potentiale og anvendte daglige prisindsigter til at holde omkostningen nede.
Til sidst begyndte vi at skræddersy vores budskaber, så vi kunne levere det rette individuelle budskab baseret på deres Milestone, sæson, geografi og hvor de var i købsrejsen.
På denne måde blev kommunikationen relevant for både Landal samt potentielle gæster.
RESULTAT
Til trods for en prisstigning på 8%, løftede vi belægning totalt med 16%. Uden for sæsonen steg belægningen med 25% og på hverdage med 50%. Samlet set steg omsætningen med mere end 25%.
Bannerne genererede 21% flere opkald, og den direkte konverteringsfrekvens viste en stigning på 34%.
Landals salgsmodel viser vores programatiske indkøb drev 48% af det medieskabte salg til trods for kun at have allokeret 28% af budgettet.
I 2019 skabte programmatic 3.528 ekstra salg, hvilket svarer til en bundlinjeværdi på 13,1 mio. kr.
Kunden siger
Det har været en fantastisk rejse. Vi har fokuseret intenst på at være relevante for forbrugerne.Vi vil fortsætte med at forfølge muligheder, der understøtter relevans og tilpasning fremover.
Kent Lodberg, salgs- og marketingchef hos Landal GreenParks
Er du nysgerrig på at høre mere? Eller har du spørgsmål? Så er du meget velkommen til, at henvende dig til vores Mindshare team!
ADRESSE
Mindshare
Mindshare, Lighthouse
Holmbladsgade 133
2300 København S
Denmark
Telefon
+45 70 22 75 25
Henrik Kraglund, Chief Client Officer
FØLG OS
COPYRIGHT