PROPA i samarbejde med Astellas

12 mænd står frem 

DATO: Maj 2017

UDFORDRING

Prostatakræft er den hyppigste kræftform blandt mænd – alligevel er det ikke noget, vi taler om. Det skyldes især sygdommens konsekvenser for bl.a. mandens identitet og seksualitet men også, at de diagnosticerede tilhører en aldersgruppe, der er mindre åbne overfor omverdenen. Udfordringen var derfor at bryde tabuet og starte en samtale.

LØSNING

Den overordnede strategi handlede om at ”skabe kunst ud af sygdom”. Gennem den omrejsende udstilling ”12 mænd” blev der skabt et fysisk, tilgængeligt rum for samtale om sygdommen. Udstillingen bestod af 12 billeder af mænd med prostatakræft taget af kendte fotografer og kombineret med personlige historier – og drevet af en effektiv PR-indsats.

RESULTAT

Målgruppen for kampagnen benytter primært offline medier, hvilket presseindsatsen derfor var målrettet mod. Resultatet var omtale i bl.a. Aftenshowet og BT’s trykte avis, mens flere hundrede tusinde danskere besøgte den fysiske udstilling. Mændene har efterfølgende oplevet stor interesse, og de er bl.a. blevet inviteret til TV2’s store show, Knæk Cancer.

Er du nysgerrig på at høre mere? Eller har du spørgsmål? Så er du meget velkommen til, at henvende dig til vores Mindshare team!

ADRESSE
Mindshare

Mindshare, Lighthouse

Holmbladsgade 133

2300 København S

Denmark

Telefon

+45 70 22 75 25

E-mail

Henrik Kraglund, Chief Client Officer

henrik.kraglund@mindshareworld.com

COPYRIGHT

 

 

Pin It on Pinterest

Del denne case