Personligt udviklet algoritme gjorde låntagning mere sandsynlig

UDFORDRING

Resurs Bank leverer betalingsløsninger til blandt andet detailbranchen og tilbyder også lån til private. De har som en del af deres DNA altid optimering for øje. Derfor benytter de sig løbende af automatisering i deres forretningsgange, herunder også i marketingfunktionen. Markedet for lån til private oplever en stor grad af udsving i online ansøgninger, målt på måneds, uge, dags og helt ned på timeniveau. Fra et marketingsperspektiv kan dette kobles direkte til deres Paid Search program, som en udfordring der ikke løses optimalt manuelt, men rimer på automatisering. I samarbejdet med Mindshare havde Resurs Bank sat en målsætning om 10% flere konverteringer med brug af en automatisering med samme budgetstørrelse.

LØSNING

Sammen med GroupMs Business Science-eksperter, så Resurs Bank og Mindshare behovet for et udvikle en algoritme, der kunne imødekomme behovet for automatisering på Resurs Banks Paid Search program, og det var her ideen om en intern dayparting algoritme blev født.

Baseret på den historiske data for konverteringstidspunkter, anvender algoritmen budjusteringer på uge, dags -og timeniveau. Derudover justeres algoritmen baseret på data fra den foregående uge / periode, den aktuelle time, sæson og ferieperioder. Algoritmen sikrer dermed, at potentielle ansøgere får vist et Google søgeresultat på det tidspunkt, hvor personen har mest sandsynlighed for at ansøge om et lån.

RESULTAT

Over en testperiode på 60 dage så vi, at algoritmen formåede at outperforme den manuelle tilgang med yderst tilfredsstillende resultater.

Vores priser pr. klik faldt med 13%. Vi fik 17% flere konverteringer og på samme tid så vi et fald i priserne pr. konvertering på hele 15%.

Resurs Bank har været meget tilfredse med resultaterne og anvender derfor fortsat algoritmen med meget tilfredsstillende resultater.

 

Kunden siger

I vores arbejde med Mindshare bliver vi løbende rådgivet i hvordan vi ved hjælp af AI & Machine Learning kan forbedre afkastet af vores investeringer i medier. Dette gælder også i vores arbejde med paid Search, hvor Mindshare har udvilket algoritmer, som har forbedret vores performance med 17% på vores Paid Search program.

Charlotte Hvidkjær, Head of Consumer Loans Denmark

Er du nysgerrig på at høre mere? Eller har du spørgsmål? Så er du meget velkommen til, at henvende dig til vores Mindshare team!

ADRESSE
Mindshare

Mindshare, Lighthouse

Holmbladsgade 133

2300 København S

Denmark

Telefon

+45 70 22 75 25

E-mail

Henrik Kraglund, Chief Client Officer

henrik.kraglund@mindshareworld.com

COPYRIGHT

 

 

Pin It on Pinterest

Del denne case