Select Page

Royal Beer

Tak Rock

DATO: Juli 2017

 

SHORTLISTED

Creative Circle Award (CCA) 2018

Advertising/Integrated Campaigns

Danish Digital Award (DDA) 2018

Brand Activation

UDFORDRING

At sikre Royal Beers position som Danmarks rock-øl med platformen ‘TAK ROCK’ samt øge brandets synlighed overfor mænd i alderen 25-35 år. Kampagnens formål var at hylde rockmusik, publikum og den gode oplevelse. Royal Beer ville gerne give rocken tilbage til de danske byer, som ikke oplever livemusik.

LØSNING

Løsningen blev en kampagne i fire faser. Første fase var information til målgruppen og en invitation til at være med. Anden fase skulle re-target de unikke brugere inviteret i fase et og minde dem om Carpark North koncerterne. Tredje fase var verdens hurtigste Danmarksturné, hvor Carpark North afholdt otte koncerter på 24 timer. Fjerde og sidste fase havde til formål at fortælle hele Danmark om den spektakulære koncertturné.

RESULTAT

Kampagnen har haft en afsmittende effekt på opfattelsen af Royal Beer. I brandmålinger foretaget før og efter kampagnen formår Royal Beer at løfte sig til indeks 110 for ”vil gerne ses med dette mærke” og ”innovativ” løfter sig til indeks 127. Kampagnen har skabt oplevelser helt ude i de rockløse byer, den har formået at tage Tak Rock platformen til nye højder, og den har formået at fortælle historien til hele Danmark.

Er du nysgerrig på at høre mere? Eller har du spørgsmål? Så er du meget velkommen til, at henvende dig til vores Mindshare team!

ADRESSE

Kristen Bernikows Gade 1, 3. sal
1105 København K
Danmark
copenhagen@mindshareworld.com

Pin It on Pinterest

Del denne case