Royal Unibrew & Pepsi Max
Max Bio Spil
DATO: April 2017
UDFORDRING
Udfordringen var at få vores forbrugere til at blive aktivt involveret og deltage i chancen for at vinde og smage den nye produktvariant Pepsi Max Ginger. Efterfølgende skulle vi skabe interaktion med forbrugerne og opnå en øget dialog med deltagerne.
LØSNING
Vi udviklede et biospil til udvalgte biografer i Danmark, som var holdt i Pepsi Max stil med tone, musik og ”play” som omdrejningspunkt. Vi kunne efterfølgende bruge spillernes Facebook ID til eksponering, og i samarbejde med 7-ELEVEN kunne vinderne af biospillet få en gratis Pepsi Max Ginger udleveret.
RESULTAT
Både antal spillere og brugerinvolveringsraten oversteg benchmark for andre biospil. På to måneder blev i alt 280.000 biografgæster eksponeret for Pepsi Max biospillet.
Over 10%, svarende til 28.115 personer, spillede spillet, og vi opnåede et tilsvarende antal Facebook ID’s. 6.542 vindere af biospillet fik en voucher til 7-ELEVEN.