Integreret kampagne fokuserede på rockmusikkens udfordringer under COVID-19

 

En integreret kampagne, der satte fokus på rockmusikkens udfordringer under Covid-19.

April 2021 – oktober 2021.

UDFORDRING

Mange bands i Danmark stod overfor deres store gennembrud sommeren 2021. Men sådan skulle det ikke blive. Covid-19 ødelagde håbet for en masse artister. De etablerede artister kunne hurtigt spille igen, hvorimod de små artister stod overfor at skulle etablere sig selv og vinde deres publikum. TAK ROCK går som rockens førende støtteinitiativ ind og redder dagen for de rockbands, der stod på vippen, men som aldrig fik lov at tage springet. Herigennem ønsker Royal Beer, at forbrugerne relaterer dem rockmusikken, og at det opfattes som et sympatisk initiativ, der afledt heraf løfter ølsalget.

LØSNING

I samarbejde med Soundvenue blev 15 upcoming artister udvalgt, og de fik lov at spille live, så de kunne opleve den hype, de var gået glip af. Der blev samtidig udviklet øldåser med 15 forskellige designs, der kom ud i detailhandlen. Kampagnen bestod af tre faser før, under og efter koncerterne. Dette inkluderede en stor medieindsats, der omfattede såvel tv, video, biograf, radio, SoMe, display, native, PR samt målrettet OOH med de enkelte artister placeret i henholdsvis København, Aarhus, Odense, Haslev og Randers, hvor de skulle spille. Endelig blev aktiveringen dokumenteret i en række medrivende videofortællinger, der blev eksponeret til et bredt publikum på en række medieplatforme efterfølgende.

RESULTAT

15 særligt oversete og spændende artister blev nøje udvalgt som spydspids på kampagnen, og de fik lov at spille live, så de kunne opleve den hype, de var gået glip af. Der blev samtidig udviklet øldåser med 15 forskellige designs – hver af de 15 bands navne – der kom ud i detailhandlen og på kampagneplatforme. Kampagnen bestod af tre faser før, under og efter koncerterne. Dette inkluderede en stor medieindsats, der omfattede såvel tv, video, biograf, radio, SoMe, display, native, PR samt målrettet OOH med de enkelte artister placeret i henholdsvis København, Aarhus, Odense, Haslev og Randers, hvor de skulle spille. Endelig blev aktiveringen dokumenteret i en række medrivende videofortællinger, der blev eksponeret til et bredt publikum på en række medieplatforme efterfølgende. Soundvenue Creative stod bag idé, koncept og produktion af alle elementer bag årets Tak Rock som blev publiceret via tæt samarbejde med Mindshare hele vejen.

Er du nysgerrig på at høre mere? Eller har du spørgsmål? Så er du meget velkommen til, at henvende dig til vores Mindshare team!

ADRESSE
Mindshare

Mindshare, Lighthouse

Holmbladsgade 133

2300 København S

Denmark

Telefon

+45 70 22 75 25

E-mail

Henrik Kraglund, Chief Client Officer

henrik.kraglund@mindshareworld.com

COPYRIGHT

 

 

Pin It on Pinterest

Del denne case