Spil engagerede målgruppe ved stort YouTube awardshow 

DATO:1. SEPTEMBER 2017

UDFORDRING

Just Dance er et af Ubisofts vigtigste spil og er et synonym med Nintendo Wii. Et faldende brug af Nintendo Wii udfordrede Just Dance spillet.
Den primære målgruppe, det unge kvindesegment, kendetegnes ved et medieforbrug, der er 70% online, hvor sociale medier fylder mere end 76% af disse aktiviteter. Dertil er mere end 52% tilbøjelig til at købe et produkt, hvis deres foretrukne influencer anbefaler det.

LØSNING

Vi skabte The Nordic Battle. De mest populære YouTubers fra Sverige, Norge, Danmark og Finland konkurrerede i spillet til det danske awardshow, Guldtuben.
Dette havde til formål at engagere brandet med målgruppe samt skabe content til branded indhold til sociale medier. Indholdet blev aktiveret på YouTube, Facebook og Snapchat, som netop er de kanaler, hvor vi bedst kunne nå målgruppen.

RESULTAT

Kampagnen skabte stor interaktion blandt målgruppen.
Kampagnen opnåede mere end 4.300.000 minutters view tid, og salget steg med 60%, da YouTubers V-logs udkom. Sammenholdt med sidste års kampagne på TV, opnåede denne kampagne 47% lavere pris per gennemset video, hvilket vidner om mere effektiv og målrettet mediestrategi.

Er du nysgerrig på at høre mere? Eller har du spørgsmål? Så er du meget velkommen til, at henvende dig til vores Mindshare team!

ADRESSE
Mindshare

Mindshare, Lighthouse

Holmbladsgade 133

2300 København S

Denmark

Telefon

+45 70 22 75 25

E-mail

Henrik Kraglund, Chief Client Officer

henrik.kraglund@mindshareworld.com

COPYRIGHT

 

 

Pin It on Pinterest

Del denne case