Kampagne fik antallet af medlemmer til at stige med 110%

DATO: 2019

 

UDFORDRING

Virksom er en af de eneste organisationer og a-kasse muligheder for iværksættere og selvstændige i Danmark, hvor service og ydelser er udviklet med fokus på at gøre hverdagen lettere for dem, der har valgt at drive selvstændig virksomhed.

De danske selvstændige og iværksættere er dog ikke bekendt med hvad Virksom kan tilbyde dem, og mange af dem mener ikke at de har behov for at være medlem.

LØSNING

Derfor måtte Virksom tilbyde de danske iværksættere noget, der kunne gøre deres hverdag nemmere, og som de ikke kunne få nogle andre steder.

Virksom ønskede at give økonomisk tryghed ved at tilbyde medlemmerne 12 måneders gratis indtægtssikring. Som medlem i Virksom ville de danske iværksættere og selvstændige få økonomisk kompensation for tabt indtjening i tilfælde af konkurs eller ved sygdom.

Vi udviklede et kreativt koncept med det formål at kommunikere tilbuddet om indtægtssikring. Konceptet bestod af billeder og videoanimationer, der sammen illustrerede de udfordringer iværksættere og selvstændige møder grundet en svingende indkomst. Animationerne kom til live i form af udtalelser, man som selvstændig iværksætter med en svingende indkomst, kunne relatere til.

Budskabet skulle ud til den snævre målgruppe af danske iværksættere. Her definerede vi alle de relevante kundekontaktpunkter for at sikre vores tilstedeværelse i kunderejsen.

Budskabet blev distribueret på tværs af Facebook, LinkedIn, Google ads, Gmail ads, Direct Mail, Display ads og gennem Virksoms nyhedsbrev til deres eksisterende medlemmer samt på Virksom’s kampagne side.

Vi aktiverede et ’Member Get Member’ program, der gjorde det muligt for eksisterende medlemmer at opnå en lang række medlemsfordele. 

Vi lancerede en systematisk USP-test, der gik ud på at teste formater, målgrupper og call to actions på Facebook og LinkedIn for at blive klogere på, hvilke af de 6 budskaber, der konverterede bedst til den billigste pris. Som en del af USP-testen lavede vi et omfattende set up på de sociale mediekanaler for at teste 10 forskellige målgrupper, og 36 kombinationer af kreativer med forskellige formater og budskaber. Det resulterede i 77 forskellige sammensætninger i annonceindkøbssystemet, som vi løbende optimerede og testede.

RESULTAT

Kampagnen genererede de bedste resultater i hele Virksoms historie, og antallet af medlemmer hos Virksom steg med 110%.

Størstedelen af de nye medlemmer kom fra vores aktivitet på Virksom’s sociale medier. Med daglig optimering lykkedes det at opnå en CPA der var 62% lavere end det overordnede benchmark. Den laveste CPA Virksom nogensinde har oplevet.

Animationerne viste sig at være en effektiv måde at kommunikere på, og gav Virksom en visuel identitet, der skiller sig ud, og som er nem at genkende.

På baggrund af USP-testen kunne vi konkludere at de mest effektive budskaber var ”Indtægtssikring – Få 12 måneder uden beregning” og ”Indtægtssikring – hvis din virksomhed går konkurs”. Denne indsigt er efterfølgende blevet inkorporeret i Virksoms markedsføring af medlemskaber.

Er du nysgerrig på at høre mere? Eller har du spørgsmål? Så er du meget velkommen til, at henvende dig til vores Mindshare team!

ADRESSE
Mindshare

Mindshare, Lighthouse

Holmbladsgade 133

2300 København S

Denmark

Telefon

+45 70 22 75 25

E-mail

Henrik Kraglund, Chief Client Officer

henrik.kraglund@mindshareworld.com

COPYRIGHT

 

 

Pin It on Pinterest

Del denne case