Social kampagne aktiverede hele købsrejsen

for Ford Mustang Mach-E

 

En social kampagne der aktiverede hele købsrejsen på Fords elektriske Mustang Mach-E.

UDFORDRING

Ford lancerede i sommeren 2021 den 100% elektriske Mustang Mach-E på det danske marked. Lanceringen er en vigtig del af Fords elektriske transformation og langsigtede strategi, og det åbner samtidigt op for en ny målgruppe af bilejere, der normalt ikke ville overveje en Ford. Ford ønskede en kampagne, der både kunne skabe bred eksponering af den nye elektriske Mustang Mach-E og større interesse blandt målgruppen af bilinteresserede danskere men også lede til konkrete leads med potentielle købere af den nye bil.    

LØSNING

Vi genoplivede Home Party formatet, som mange fra kernemålgruppen af danskere på 40+ år kan huske og inviterede tre kendte danskere til at agere vært for hvert deres Ford Home Party med lækker mad, musik samt introduktion og prøvetur i den nye Mustang Mach-E. Undervejs producerede vi en masse indhold, som vi præsenterede på Facebook og Instagram i tre strategiske faser.

Fase 1 fokuserede på at nå bredt ud til bilinteresserede danskere med videoer fra Ford Home Party, der viste den nye Mustang Mach-E i forskellige settings. Fase 2 handlede om at engagere danskerne, der havde vist en interesse for den nye bil, med en konkurrence, hvor de kunne vinde deres eget Ford Home Party. I sidste fase var fokus på low-funnel, hvor målgruppen via en taktisk lead ad kunne tilmelde sig en prøvetur i den nye bil hjemme hos sig selv. Der var derfor tale om en social kampagne, der aktiverede hele den klassiske funnel fra top til bund i købsrejsen.

RESULTAT

Resultaterne var over alt forventning. Vi nåede med Ford Home Party kampagnen ud til 800.000 bilinteresserede danskere og fik samlet over 4,4 millioner eksponeringer på tværs af de forskellige budskaber og faser. Kampagnen blev samtidig positivt modtaget med knap 90.000 interaktioner og 500.000 ThruPlays af videoerne. Samtidig formåede vi at skabe knap 400 konkrete leads med interesserede købere af den nye Mustang Mach-E på denne kampagne alene. Allerede inden kampagnen sluttede, havde vi nået indeks 235 for salgsmål for hele året, mens Ford for første gang overhalede samtlige konkurrenter målt på brandkendskab – på trods af brug af færre marketingkroner.

Kunden siger

Det sker en gang imellem, at alt går op i en højere enhed, og alle ens ambitioner og forventninger bliver indfriet. Sådan var det med lanceringen af Ford Mustang Mach-E på det danske marked. I et fantastisk og tæt samarbejde med Mindshare skabte vi en cool og modig kampagneaktivering, der både åbnede op for en helt ny og stor kundegruppe for Ford og samtidigt gav vores brand ny kant og styrke. Begge dele er afgørende for Fords fremtid som betydende brand inden for elbiler.

Kristine Dam Jensen, Marketingchef Ford Danmark

Er du nysgerrig på at høre mere? Eller har du spørgsmål? Så er du meget velkommen til, at henvende dig til vores Mindshare team!

ADRESSE
Mindshare

Mindshare, Lighthouse

Holmbladsgade 133

2300 København S

Denmark

Telefon

+45 70 22 75 25

E-mail

Henrik Kraglund, Chief Client Officer

henrik.kraglund@mindshareworld.com

COPYRIGHT

 

 

Pin It on Pinterest

Del denne case