Hvordan gør man sædebetræk til biler interessant for en kræsen målgruppe?

UDFORDRING

Volvo ønskede at sætte fokus på bilproducentens egenudviklede bæredygtige “leather-free” sædebetræk fra Nordico. Det er et nyt højkvalitetsmateriale skabt af genbrugsmaterialer såsom PET-flasker, biomateriale fra bæredygtige skove i Sverige og Finland og genanvendte korkpropper fra vinindustrien.

Udfordringen lå i at gøre sædebetræk til biler interessant for en kræsen målgruppe.

LØSNING

Volvo indgik et strategisk samarbejde med 3.1 Phillip Lim, der er en af de førende og mest fremadstormende pionerer inden for ansvarlig mode. 3.1 Phillip Lim designede en eksklusiv håndtaske i Nordico materialet, som blev udloddet i en konkurrence. Vi lavede et kreativ til de sociale medier og opfordrede modtagerne til at deltage i konkurrencen ved at like opslaget. På denne måde kunne vi få billig engagement fra deltagere, som vi efterfølgende kunne bearbejde.

Efter konkurrencen distribuerede vi nogle storytelling annoncer omhandlenede det nye sædebetræk, som havde til formål at samle op på den interesse, vi havde opbygget med konkurrencen. Parallelt til dette tilføjede vi de normalt bedst performende ”standard” målgrupper, som ikke havde stiftet bekendtskab med vores koncept om en ‘leather-free’ fremtid.

RESULTAT

Via Instagram realiserede vi konkurrencedeltagere til 3,70 DKK, hvilket er mere end 10 gange billigere end GroupMs benchmark. Vi har således opnået en ekstrem billig pris for konkurrencedeltagerne.

De taktisk prægede storytelling annoncer performede signifikant mere effektivt end de normalt bedst performende ”standard” målgrupper. Således var det gennem konkurrencen muligt at få en kræsen målgruppe til at interessere og engagere sig for sædebetræk til biler.

”Standard” målgrupperne havde 64% højere CPM og 84% højere pris pr. gennemspilning af de taktiske storytelling budskaber sammenlignet med konkurrencedeltagerne.

Performance på disse to metrics er meget sigende for den unikke relevans, som det indledende konkurrencebudskab skabte for de taktiske storytelling budskaber.

Kunden siger

”Vi har igennem mange år arbejdet tæt sammen med Mindshare om at skabe de bedste kampagneflows. Fokus er at anvende – eller som i dette tilfælde – selv at skabe relevant data, som sikrer optimal relevans i vores budskaber, som understøtter kunderejsen og ultimativt vores brand.” – Rikke Pedersen

Er du nysgerrig på at høre mere? Eller har du spørgsmål? Så er du meget velkommen til, at henvende dig til vores Mindshare team!

ADRESSE
Mindshare

Mindshare, Lighthouse

Holmbladsgade 133

2300 København S

Denmark

Telefon

+45 70 22 75 25

E-mail

Henrik Kraglund, Chief Client Officer

henrik.kraglund@mindshareworld.com

COPYRIGHT

 

 

Pin It on Pinterest

Del denne case