Lancering af Landfolk med et PR-brag

DATO: 01.05 2021

UDFORDRING

Landfolk blev lanceret i starten af 2021 og er et community og platform med unikke, personlige håndplukkede sommerhuse. De ønskede at skabe opmærksomhed omkring deres tilstedeværelse på det danske marked for at bygge supply (få flere sommerhuse på platformen) samt demand (udlejninger). Samtidig ønskede de at positionere sig i forhold til konkurrenterne på det danske sommerhusmarked, hvor de bl.a. adskiller sig ved at tilbyde en mere personlig oplevelse, større fleksibilitet og unikke sommerhusoplevelser.

LØSNING

PR er den stærkeste kanal til at skabe tillid, troværdighed og fortælle historier. Derfor skulle PR drive en stor del af lanceringen. Efter indledende samtaler og research udviklede vi en skræddersyet og målrettet PR-plan til Landfolk med en række forskellige vinkler og historier, der havde til formål at positionere Landfolk som den nye spiller på markedet. Denne skulle huse solide værdier og unikke muligheder for målgruppen, der ønsker en mere personlig sommerhusoplevelse. Vi agerede både PR-rådgiver, supportede på medieinterviews og var ansvarlige for pressekontakten gennem hele lanceringen.

RESULTAT

Vi lancerede Landfolk med et kæmpe PR-brag og satte en tyk streg under, at de er kommet for at blive. Der var positiv respons fra samtlige medier, og vi opnåede på kort tid dækning i 10+ af de største danske dagblade og magasiner bl.a. Politiken, Berlingske, Børsen, Euroman og mange flere samt over 2 millioner eksponeringer blandt den danske befolkning med en kombination af lanceringshistorien, portrætinterviews og tendensartikler. Landfolk oplevede samtidig en stor tilvækst af interesserede lejere, mens de få måneder efter lanceringen fik over 100 nye sommerhuse på platformen – hvoraf halvdelen aldrig havde lejet deres sommerhus ud før. Og dét er blot begyndelsen på et længerevarende samarbejde…

Kunden siger

PR spillede en vigtig rolle i vores go-to-market strategi af Landfolk. Resultaterne oversteg alle forventninger, og vi oplevede en direkte effekt på både antallet af henvendelser, besøgende på vores website – og i sidste ende flere udlejninger og nye sommerhusejere på vores platform. Tak til Mindshare for stærkt arbejde og et godt (fortsat) samarbejde!

Camilla Swartz, medstifter af Landfolk

Er du nysgerrig på at høre mere? Eller har du spørgsmål? Så er du meget velkommen til, at henvende dig til vores Mindshare team!

ADRESSE
Mindshare

Mindshare, Lighthouse

Holmbladsgade 133

2300 København S

Denmark

Telefon

+45 70 22 75 25

E-mail

Henrik Kraglund, Chief Client Officer

henrik.kraglund@mindshareworld.com

COPYRIGHT

 

 

Pin It on Pinterest

Del denne case