AI øger kampagneeffekt for Falck Sygetransport
DATO: April 2021
Kunstig intelligens hjalp Falck med at optimere den kreative eksekvering og øge effekten af kampagnen for Falck Sygetransport
UDFORDRING
Falck ønskede at udvikle en kampagne, der kunne udbrede kendskabet til Falck Sygetransport og understøtte virksomhedens rejse henimod at være en moderne sundhedsvirksomhed. Falck havde udviklet en kampagneidé og ønskede at sikre, at kampagnen performede effektivt på budskabsforståelse, brand identifikation, købsappel og generel ’liking’ vurderet blandt målgruppen. Som mangeårigt bureau for Falck var det Mindshares opgave at være analytisk sparringspartner på at optimere den kreative eksekvering af kampagneidéen, før den kom i endelig produktion.
LØSNING
For at optimere kampagneidéen, som på daværende tidspunkt havde form af en animatic i præproduktion, gjorde vi brug af GroupMs unikke kunstig intelligensværktøj PeggyOlsen AI. Peggy Olsen AI er et artificial intelligence software skabt i samarbejde mellem GroupM og Massachusetts Institute of Technology (MIT), som kan forudse, hvilke kampagneelementer – lige fra objekter til stil og stemninger – der resonerer med publikum.
Værktøjet gjorde det muligt for os at vurdere, hvilke kampagneelementer der fungerede godt, og hvilke der skulle optimeres for at få bedst mulig synlighed og brand identifikation. Det blev tydeligt, at der skulle skrues op for brand assets for at skabe opmærksomhed særligt i starten af filmen. Den endelige produktion blev herefter justeret, så logo og brand assets, som Falckredderne og Falckbilen, var mere fremtrædende. Endelig testede og sammenlignende vi den oprindelige animatic med den færdige kampagnefilm for at dokumentere en forbedret effekt i målgruppen.
RESULTAT
Kampagnefilmen performede markant bedre end den oprindelige animatic på alle de ønskede parametre – både budskabsforståelse (+21%), købsappel (+65%), og generel ’liking’ (+32%) var signifikant højere samtidig med, at identifikationen af Falck brandet var markant tydeligere (+76%). Filmen performede tilmed bedre end tidligere reklamefilm for Falck og Mindshares samlede benchmark (+1.000 cases i Danmark). Med optimeringen af den kreative eksekvering i udviklingsfasen opnåede Falck en langt mere effektiv kampagne for det samme mediebudget.
Er du nysgerrig på at høre mere? Eller har du spørgsmål? Så er du meget velkommen til, at henvende dig til vores Mindshare team!
ADRESSE
Mindshare
Mindshare, Lighthouse
Holmbladsgade 133
2300 København S
Denmark
Telefon
+45 70 22 75 25
Henrik Kraglund, Chief Client Officer
FØLG OS
COPYRIGHT