Brandtracking understøtter ny forretningsstrategi

Skræddersyet KPI framework udviklet til Ringsted Outlet på baggrund af et langvarigt brandtracking-samarbejde

UDFORDRING

I 2021 udvidede Ringsted Outlet sit strategiske fokus til at tiltrække besøgende fra hele Danmark fremfor et mere snævert fokus på de nærliggende områder på Sjælland. Det var en stor strategisk satsning, som krævede, at Ringsted Outlet fik indsigt i deres position og tiltrækningskraft på tværs af geografiske områder i Danmark samt forståelse for de motiver og barrierer, som er afgørende for besøgende på tværs af områderne.

Ringsted Outlet ønskede en løsning til at følge væsentlige KPI’er, som de kunne navigere efter i eksekveringen af marketingplanen herunder medieplanlægningen for at tiltrække nye kundegrupper i Vestdanmark.

  

LØSNING

Mindshare har igennem 10 år gennemført brandtracking for Ringsted Outlet baseret på Mindshares standardiserede og veldokumenterede analysemetode til at måle væsentlige KPI’er som brand awareness, brand consideration og brand preference i kategorien.

Vi har løbende udviklet og tilpasset brandtrackingen til at matche Ringsted Outlets egen forretningsmæssige rejse og KPI’er relateret til brandet, forretningen og kundeoplevelsen. I 2021 udviklede vi brandtrackingen ved at udvide målgruppen til hele Danmark og undersøge potentialet for at øge tiltrækningen på tværs af geografiske områder i landet. Vi skabte desuden et skræddersyet KPI framework med KPI’er for centrale touchpoints i hele kunderejsen, som understøttede Ringsted Outlets nye forretningsstrategi.

RESULTAT

Med KPI-frameworket fik Ringsted Outlet et værdifuldt værktøj til at evaluere og overvåge brandets position og tiltrækningsgrad i forskellige geografiske områder i Danmark. Vores konsistente brandtracking med en robust stikprøve (+2.000) udgjorde et solidt vidensgrundlag til at træffe store forretningsstrategiske valg.

Med afsæt i KPI-frameworket afholdt vi en workshop med Ringsted Outlet, som afklarede, hvordan marketingindsatsen skulle prioriteres for at indfri den nye forretningsstrategi. Brandtrackingen bidrog dernæst til vores medieplanlægning for 2022 i forhold til at allokere budgettet i et optimalt split mellem regionalt og nationalt fokus, ligesom nye medier blev bragt i spil.

Er du nysgerrig på at høre mere? Eller har du spørgsmål? Så er du meget velkommen til, at henvende dig til vores Mindshare team!

ADRESSE
Mindshare

Mindshare, Lighthouse

Holmbladsgade 133

2300 København S

Denmark

Telefon

+45 70 22 75 25

E-mail

Henrik Kraglund, Chief Client Officer

henrik.kraglund@mindshareworld.com

COPYRIGHT

 

 

Pin It on Pinterest

Del denne case