Effektfuld influencerkampagne skabte glæde og engagement – “Choose Happier Together”

DATO: 19.07.21 – 8.08.21

En influencer-drevet kampagne for Frisko, der skabte glæde og engagement hos danskerne

UDFORDRING

I en polariseret verden hvor ”os og dem” mentaliteten skaber en negativ effekt blandt mennesker, tager Frisko styringen og insisterer på sociale forandringer. Frisko ønskede at nå ud til danskere i alderen 18-34 år med et budskab, der ikke har fokus på produktet is men på at sprede glæde. Men hvordan kan et isbrand sprede mere glæde blandt danskerne?

LØSNING

Særligt det seneste år har lært os om vigtigheden af hverdagens små glæder og gode gerninger. At smile til din nabo eller sende en sød hilsen til en bekendt kan gøre en stor forskel, men vi ved også, hvor svært det kan være i praksis. Derfor fandt vi på konceptet #choosehappiertogether, der satte fokus på hverdagens små glæder fx i det lokale fællesskab. Målet var at inspirere danskerne og skabe smil. Vi etablerede et samarbejde med 9 kendte danske influencere, som hver især skulle finde på kreative løsninger til at skabe glæde og inspirere deres følgere til at gøre det samme. Der blev bl.a. delt frugtkurve ud i Kelstrup Strand og roser på Amager samt givet komplimenter til fremmede i København.

RESULTAT

Gennem det helt rigtige match af influencere og brand fik vi spredt glæde blandt både følgere, naboer og venner på 9 vidt forskellige måder. Vi nåede ud til over 1,9 millioner mennesker på Instagram. Kampagnen bestod af 107 stykker content, 5 reels, 13 posts og 89 stories. Influencerne og deres følgere var så begejstrede, at der i alt blev leveret 62 ekstra stykker content, som kunden ikke skulle betale for. Kampagnen oversteg alle forventede KPI’er, og de 6,4 millioner eksponeringer taler for sig selv. Det positive budskab blev spredt på de sociale medier og engagerede knap 100.000 følgere, hvoraf flere delte egne videoer med smil og gode gerninger på platformen.

Er du nysgerrig på at høre mere? Eller har du spørgsmål? Så er du meget velkommen til, at henvende dig til vores Mindshare team!

ADRESSE
Mindshare

Mindshare, Lighthouse

Holmbladsgade 133

2300 København S

Denmark

Telefon

+45 70 22 75 25

E-mail

Henrik Kraglund, Chief Client Officer

henrik.kraglund@mindshareworld.com

COPYRIGHT

 

 

Pin It on Pinterest

Del denne case