100 nye pop-up forhandlere øgede

danskernes interaktion med Ford

 

 

DATO: 01.07 2021

Mindshare etablerede 100 nye fysiske pop-up forhandlere i Danmark, så potentielle kunder kunne møde Fords nye elektriske Mustang Mach-E overalt i det danske sommerland.

UDFORDRING

Ford lancerede i sommeren 2021 den 100% elektriske Mustang Mach-E på det danske marked. Lanceringen er en vigtig del af Fords elektriske transformation og langsigtede strategi, og det åbner op for en ny målgruppe af bilejere, der normalt ikke ville overveje en Ford. Ford ønskede en kampagne, der både kunne skabe bred og synlig eksponering af den nye elektriske Mustang Mach-E og større interesse blandt målgruppen af bilinteresserede danskere. Desuden skulle det også være en kampagne, der kommunikerede på en anderledes og mindre traditionel måde end hvad der normalt forbindes med markedsføring i bilbranchen.

  

LØSNING

Hvis kunderne ikke kommer til Ford, må Ford komme til kunderne. Vi etablerede 100 nye fysiske pop-up forhandlere i Danmark, så potentielle kunder kunne møde Ford Mustang Mach-E overalt i det danske sommerland. Vi startede i Skagen, og vi sluttede i Allinge på Bornholm. Pop-up forhandler bestod af en Ford-blå obelisk med information om den nye model. QR-koder fungerede samtidigt som gateway til bestilling af prøvetur – og endda muligheden for at købe bilen på stedet.

Gennem sommeren interagerede tusindevis af danskere med standeren. Hele aktiviteten blev opdateret og optimeret på SoMe i takt med, at pop-up forhandleren besøgte forskellige lokationer i Danmark.

RESULTAT

Resultaterne var over alt forventning. På de sociale medier gav aktiviteten over 4,3 mio impressions og over 115.000 opslagsinteraktioner. Samlet bidrog aktiveringen til alle vores KPI’er for lanceringen af den nye Ford Mustang Mach-E. Allerede i sensommeren lå Fords mål for prøveture i index 213, og salgsmålene for Mach-E nåede index 300. I kampagneperioden oplevede Ford den største brand awareness stigning blandt alle bilmærker. Ved kampagnens afslutning indtog Ford 1. pladsen på listen over de mest kendte bilbrands i Danmark – på trods af brug af færre marketingkroner.

Kunden siger

Det sker en gang imellem, at alt går op i en højere enhed, og alle ens ambitioner og forventninger bliver indfriet. Sådan var det med lanceringen af Ford Mustang Mach-E på det danske marked. I et fantastisk og tæt samarbejde med Mindshare skabte vi en cool og modig kampagneaktivering, der både åbnede op for en helt ny og stor kundegruppe for Ford og samtidigt gav vores brand ny kant og styrke. Begge dele er afgørende for Fords fremtid som betydende brand inden for elbiler.

Kristine Dam Jensen, Marketing & Communications Manager, Ford of Denmark.

Er du nysgerrig på at høre mere? Eller har du spørgsmål? Så er du meget velkommen til, at henvende dig til vores Mindshare team!

ADRESSE
Mindshare

Mindshare, Lighthouse

Holmbladsgade 133

2300 København S

Denmark

Telefon

+45 70 22 75 25

E-mail

Henrik Kraglund, Chief Client Officer

henrik.kraglund@mindshareworld.com

COPYRIGHT

 

 

Pin It on Pinterest

Del denne case