PR-kit spreder budskabet om This Is Not M*LK på en troværdig og inspirerende måde

DATO: 03.01.2022

 

Lancering af Alpro Shh…This is Not M*LK med kreativt PR-kit og influencersamarbejde

UDFORDRING

Alpro lancerede i begyndelsen af 2022 et plantebaseret alternativ til de danske mælkefans – Shh… This is Not M*LK, der er et innovativt, globalt produkt, som forsøger at efterligne smag, udseende og konsistens som komælk. Alpro ønskede at skabe opmærksomhed og eksponering af den nye drik i målgruppen af yngre kvinder og mænd under 40 år i de urbane områder af Danmark for at inspirere forbrugerne til at prøve plantebaserede produkter.

  

LØSNING

For at nå den yngre målgruppe under 40 år valgte vi at fokusere på en kombination af PR og influencers, der udover at skabe eksponeringer også øger tilliden og troværdigheden til det globale brand og produktet bag, hvilket er vigtigt, når man lancerer et helt nyt alternativ på markedet. I anledning af den internationale pandekagedag den 1. marts udviklede vi et inspirerende, plantebaseret pandekagekit, hvor This is Not M*LK skulle bruges som den perfekte ingrediens. Vi udvalgte en række medier og influencers, der passede til målgruppen og sendte dem det kreative pandekagekit med det nye produkt. Sideløbende etablerede vi et betalt samarbejde med tre større influencere, der alle leverede inspirerende content til deres Instagram-kanaler, hvor de talte om smag og kvalitet samt, hvordan man kan bruge produktet i madlavning og kaffe.

RESULTAT

Begejstringen blandt modtagerne af PR-kittet var stor, og vi fik på kort tid hele 24 social klip, en rækkevidde på over 500.000 og mere end 1.000.000 eksponeringer – uden brug af mediespend. Social indholdet eksponerede selve produktet, mens flere influencers gav sig i kast med at bage pandekagerne og delte ud af processen på deres kanaler. Det betalte influencersamarbejdet gik desuden over al forventning med en rækkevidde på 900.000 i målgruppen. Samtidig er flere pressseklip på vej i udvalgte livsstilsmagasiner over forår og sommer. Alt i alt formåede vi gennem kombinationen af earned og paid indhold at sprede budskabet om This is Not M*LK i målgruppen – på en troværdig og inspirerende måde. 

Er du nysgerrig på at høre mere? Eller har du spørgsmål? Så er du meget velkommen til, at henvende dig til vores Mindshare team!

ADRESSE
Mindshare

Mindshare, Lighthouse

Holmbladsgade 133

2300 København S

Denmark

Telefon

+45 70 22 75 25

E-mail

Henrik Kraglund, Chief Client Officer

henrik.kraglund@mindshareworld.com

COPYRIGHT

 

 

Pin It on Pinterest

Del denne case