AI værktøj og brand lift studie sikrer

succesfuld lancering af Stryhns produkt

DATO: September 2021

Brug af AI værktøj og Brand lift studie sikrede succesfuld lancering af nyt saltreduceret pålægsprodukt til børnefamiler.

UDFORDRING

Analyser har vist at et højt saltindtag er skadeligt for sundheden. Flere børnefamilier har derfor også fokus på at reducere mængden af salt, når de smører madpakker eller ved familiefrokosten. Stryhns lancerede på den baggrund en Mild Familiepostej med 25% mindre salt. Her skulle de sikre sig både kampagnesynlighed samt overvejelse af produktet, som minimum skulle være på niveau med sammenlignelige benchmarks i forhold til investeringen.

LØSNING

Ved hjælp af segmenteringsværktøjet ’Milestones’, der tager udgangspunkt i livsfaser, udarbejdede vi en lanceringsstrategi for Mild Familiepostej målrettet børnefamilier på digitale platforme. Vores tætte samarbejde med Stryhns betød, at vi fra tidligere kampagner havde afdækket, hvilke formater der har størst impact i målgruppen baseret på øget opmærksomhed samt overvejelse.

Vi benyttede vores unikke kreative AI baserede analyseværktøj Peggy Olsson som input til den kreative løsning. Peggy Olsson forecastede 25% højere Ad Attention i forhold til industri benchmark ud fra vores anbefalinger til elementer såsom størrelsen på packshots samt brugen af farver og kontraster i de udviklede bannere til kampagnen.

RESULTAT

Vi afdækkede kampagneeffekterne ved hjælp af et Brand Lift studie. Resultaterne viste, at hjulpen reklameerindring var 32% højere, og overvejelse var 4% højere blandt eksponerede børnefamilier i forhold til familier uden børn. Endelig blev den realiserede pris per ’overvejelsespoint’ 41% lavere i forhold til Mindshares benchmark database. Stryhns kan således fremadrettet benytte en lignende tilgang til deres lanceringer for at optimere effekten.

Er du nysgerrig på at høre mere? Eller har du spørgsmål? Så er du meget velkommen til, at henvende dig til vores Mindshare team!

ADRESSE
Mindshare

Mindshare, Lighthouse

Holmbladsgade 133

2300 København S

Denmark

Telefon

+45 70 22 75 25

E-mail

Henrik Kraglund, Chief Client Officer

henrik.kraglund@mindshareworld.com

COPYRIGHT

 

 

Pin It on Pinterest

Del denne case